مجله کارون

ساخت وبلاگ

بیمه اتکایی چیست؟

یکی از شیوه های افزایش امنیت برای شرکت‌های بیمه گر بیمه اتکایی است. در این نوع از بیمه شرکت بیمه خود را در شرکت دیگری بیمه می‌کند. این شیوه از بیمه میتواند تا حد بسیر بالایی اعتبار شرکت بیمه گر را افزایش دهد.

شرکت های بیمه گر نیزمانند هر شرکت دیگری ریسک کاری بسیاری دارند. ریسک ورشکستگی یا ریست اتفاقاتی که هزینه پرداخت بیمه گذار ها را به صورت غیر قابل پیشبینی و ناگهانی بالا میبرد. برای دوری جستن از این نوع اتفاقات بیمه اتکایی بین دو یا چند شرکت بیمه برقرار میگیرد.

بیمه ایران و بیمه اتکایی

بیمه ایران یکی از شرکت هایی است که بیمه اتکایی را مد نظر قرار داده است. شرکت هایی معتبر بین المللی در این زمینه با بیمه ایران همکاری دارند. بیمه گران معتبر بین المللی همچون سندیکایهای لویدز، شرکت مونیخ ری، اسکور، زوریخ اینشورنس، آکسا، مفری، آلیانز، پاریس ری، اینفراشور، هانور ری، کرین ری، مالزین ری، صندوق فیر، جی آی سی، آی جی آی، تراست و ... همکاری می نماید.

تفاوت بیمه و بیمه اتکایی بیمه ایرن

در بیمه و انواع آن معمولا یک شرکت بیمه گر قراردادی را با یک شخص، یا شرکت و یا بخشی از افراد جامعه منعقد میکند. اما در بیمه اتکایی یک شرکت بایمه گر با یک شرکت دیگر بیمه گر قراردادی را منعقد میکند.

در بیمه شرکت های بیمه گر حمایت مالی از خسارات ناشی از یک اتفاق را پرداخت میکنند. اما در بیمه اتکایی یک شرکت بیمه گر ریسک احتمالی شرکت بیمه گر دیگری را مورد حمایت قرار می‌دهد.

بیمه اتکایی تضمینی بسیار قوی برای حفظ ارزش و توانگری یک شرکت بیمه خواهد بود.

بیمه کشتی ، هواپیما ، حمل کالا بیمه ایران

بیمه کشتی یک نوع بیمه حمل نقل می‌باشد تین نوع بیمه از سوی بیمه ایران معرفی شده است. همچنین این بیمه می‌تواند برای هواپیما و یا هر نوع حمل و نقلی مورد استفاده قرار بگیرد.

در این نوع بیمه موارد حمل و نقلی مورد حمایت بیمه قرار می‌گیرند. با توجه به گسترش روزافزون حمل و نقل و شیوه های ان این بیمه مورد توجه شرکت های حمل و نقلی قرار گرفته است.

 

مواردی که شاید مورد علاقه شما باشد:

 بیمه بدنه ایران

بیمه عمر ایران

 

مجله کارون...
ما را در سایت مجله کارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Amin majalekaron بازدید : 192 تاريخ : جمعه 4 تير 1400 ساعت: 4:40

بیمه مهندسی چیست؟

بیمه مهندسی زیر مجموعه ای از بیمه اموال است. این بیمه میتواند انواع خسارت های غیر قابل پیشبینی را برای انواع ماشین آلات یا تاسیسات را حمایت نماید. بیمه مهندسی بسیار گسترده بوده و موارد بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد بیمه های مهندسی شامل زیرمجموعه های بسیاری می‌باشد. ایم گستردگی زیر مجموعه بیمه مهندسی پوشش کامل را برای موارد مرتبط ایجاد می‌کند.

بیمه های مهندسی شامل موارد بسیار ی از جمله زیر مجموعه های زیر می‌باشند.

بیمه نامه های احداث: (Construction) شامل دو زیر مجموعه ، تمام خطر پیمانکاران (Contractors All Risks)و تمام خطر نصب (Erection All Risks) می باشد.

بیمه نامه های دوره بهره برداری:(Operation شامل هفت زیر مجموعه، بیمه نامه ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاران (Contractors' Plant & Machinery) ، بیمه نامه شکست ماشین آلات (Machinery Breakdown) ،  بیمه عدم النفع ناشی از شکست ماشین آلات(Machinery Loss of Profits) ،  تجهیزات الکترونیک (Electronic Equipment)،  بیمه ریسکهای تکمیل شده (Civil Engineering Completed Risks) ، بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان (Latent Defects of Building) ،  بیمه فساد کالا در سردخانه (Deterioration Of Stock in Cold Storage)می‌باشد.

بیمه های مهندسی و مسئولیت

بیمه های مهندسی علاوه بر پوشش بیمه ای برای اموال نوعی از پوشش برای مسئولیت افراد و یا شرکت‌ها نیز هستند. در مواردی که نقص مسئولیت یا اتفاقات غیر قابل پیش بینی مسئولیت افراد را دچار خلل می‌کند و این مورد موجب ضرر مالی می‌شود با حمایت از ضرر مالی درواقع مسئولیت افراد تحت حمایت قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال کالایی که از گمرک در حال ترخیص است. به دلیل مشکلات اداری کمی دیرتر از زمان پیشبینی شده ترخیص میشود. کالا شامل مواد غذایی بوده و دچار فساد میشود. مسئولیت کالا به عهده شرکت حمل و نقل است و خسارت این فساذ باید تئسط شرکت حمل و نقل پرداخت شود.

در این مثال بیمه با پرداخت خسارت اموال مسئولیت شرکت حمل  نقل را نیز بیمه کرده است. شرکت حمل نقل با پرداخت خسارت از پرذاخت جریمه نیز معاف خواهد شد.

مواردی که شاید مورد علاقه شما باشد:

 بیمه بدنه ایران

بیمه عمر ایران

نمایندگی بیمه ایرن

مجله کارون...
ما را در سایت مجله کارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Amin majalekaron بازدید : 181 تاريخ : جمعه 4 تير 1400 ساعت: 4:35